Галоўная - Аплата працы-с - Удасканаленне дзяржаўнага рэгулявання ў галіне аплаты працы

Удасканаленне дзяржаўнага рэгулявання ў галіне аплаты працы

Неабходнасць выключэння залішняга рэгулявання рынку працы, была вызначана палажэннямі Дырэктывы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 31 снежня 2010 г. №4 «Аб развіцці прадпрымальніцкай ініцыятывы і стымуляванні дзелавой актыўнасці ў Рэспубліцы Беларусь» (далей - Дырэктыва № 4).

У мэтах рэалізацыя падпунктаў 7.1 і 7.2 пункта 7 Дырэктывы № 4 прыняты Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 10 мая 2011 г. № 181 «Аб некаторых мерах па ўдасканаленні дзяржаўнага рэгулявання ў галіне рэгулявання аплаты працы» (далей - Указ), якім прадугледжана:

наданне рэкамендацыйнага характару прымяненню Адзінай тарыфнай сеткі работнікаў Рэспублікі Беларусь (далей - АТС) і пашырэнне правоў суб'ектаў прадпрымальніцкай дзейнасці ў частцы фарміравання ўмоў аплаты працы іх работнікаў;

пашырэнне правоў наймальнікаў у пытаннях павышэння тарыфных ставак (акладаў) работнікаў і ўстанаўлення выплат стымулюючага характару;

упарадкаванне дзеючай нарматыўнай прававой базы, якая рэгулюе ўмовы аплаты працы.

Неабходна адзначыць, што нормы Указа не адмяняюць прымяненне АТС пры ўстанаўленні аплаты працы работнікаў, а прадастаўляюць наймальніку права выбару вызначаць яе або на аснове АТС, або без яе.

Акрамя надання рэкамендацыйнага характару прымяненню АТС навізна норм Указа заключаецца ва:

устанаўленні адзінага нарматыву ў памеры 80 працэнтаў сродкаў, якія накіроўваюцца на выплату прэмій і надбавак, у дачыненні толькі да арганізацый-манапалістаў, што будзе адпавядаць палажэнням пункта 1 Дырэктывы № 4 у частцы захавання дзяржаўнага рэгулявання цэн на іх прадукцыю;

стварэнні ўмоў для павышэння тарыфных ставак (акладаў) работнікаў у залежнасці ад эфектыўнасці гаспадарання і ў межах наяўных фінансавых магчымасцяў для ўсіх суб'ектаў прадпрымальніцкай дзейнасці, у тым ліку і дзяржаўнай формы ўласнасці. Пры гэтым будуць захаваны ўмовы іх павышэння, прадугледжаныя заканадаўствам (своечасовыя разлікі па падатках і іншых плацяжах у бюджэт, дзяржаўныя мэтавыя бюджэтныя фонды і Фонд сацыяльнай абароны насельніцтва Мінпрацы і сацабароны, а таксама адсутнасць запазычанасці па выплаце заработнай платы работнікам).

Прадастаўленне наймальніку права выбару вызначаць аплату працы работнікаў або на аснове АТС, або без яе будзе спрыяць:

фарміраванню рыначных стымулаў для павышэння інавацыйнай актыўнасці ўсіх суб'ектаў гаспадарання;

забеспячэнню празрыстасці і прастаты налічэння заработнай платы, устанаўліваючы яе ўзровень у залежнасці ад ўкладу кожнага канкрэтнага работніка ў канчатковыя вынікі дзейнасці арганізацыі, што павысіць ініцыятыву, якасць і прадукцыйнасць працы;

прыцягненню і ўтрыманню высокакваліфікаваных спецыялістаў;

паляпшэнню інвестыцыйнай прывабнасці для замежных інвестараў у сувязі з прадастаўленнем магчымасці самастойна вызначаць памеры аплаты працы па катэгорыях работнікаў і ў цэлым структуру сістэмы іх стымулявання;

укараненню ў рэспубліцы прагрэсіўнага сусветнага вопыту ў галіне матывацыі аплаты працы.