Галоўная - Аплата працы - Аплата працы ў бюджэтнай сферы - Растлумачэнне аб парадку прымянення пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 1 верасня 2010 г. № 1267

Растлумачэнне аб парадку прымянення пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 1 верасня 2010 г. № 1267

Аб парадку павышэння тарыфных акладаў (ставак)
асобным катэгорыям работнікаў у адпаведнасці з
пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь
ад 1 верасня 2010 г. № 1267

У адпаведнасці з абзацам трэцім пункта 3 пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 1 верасня 2010 г. № 1267 «Аб павышэнні заработнай платы асобным катэгорыям работнікаў бюджэтных арганізацый і іншых арганізацый, якія атрымліваюць субсідыі, работнікі якіх прыраўнаваны па аплаце працы да работнікаў бюджэтных Арганізацый» (далей - Пастанова) Міністэрства працы і сацыяльнай абароны растлумачвае наступнае.

Пастановай устаноўлены павышэнні тарыфных акладаў (ставак) асобным катэгорыям работнікаў бюджэтных арганізацый і іншых арганізацый, якія атрымліваюць субсідыі, работнікі якіх прыраўнаваны па аплаце працы да работнікаў бюджэтных арганізацый (далей - бюджэтныя арганізацыі).

Пастанова распаўсюджваецца на пайменаваныя ў ёй катэгорыі работнікаў бюджэтных арганізацый, а таксама на работнікаў бюджэтных арганізацый, якія ўтрымліваюцца за кошт дзейнасці, якая прыносіць даходы, калі аплата іх працы ажыццяўляецца па ўмовах, вызначаных для бюджэтных арганізацый.

Пры ўстанаўленні павышэнняў тарыфных ставак (акладаў) па падставах, прадугледжаных Пастановай, іншыя павышэнні тарыфных ставак (акладаў), устаноўленыя ў адпаведнасці заканадаўствам, не адмяняюцца.

Тарыфныя стаўкі (аклады) разлічваюцца згодна з падпунктам 1.2 пункта 1 Дадатку 1 да пастановы Міністэрства працы Рэспублікі Беларусь ад 21 студзеня 2000 г. № 6 (далей - пастанова № 6).

Памеры ўсіх устаноўленых Пастановай павышэнняў вызначаюцца ад тарыфных акладаў (ставак) у парадку, прадугледжаным у пункце 4 дадатку 1 да пастановы № 6.

Павышэнне тарыфных акладаў (ставак) устанаўліваецца наймальнікам.

1. Па падпункце 1.2 пункта 1 Пастановы.

Павышэнне тарыфных акладаў (ставак) на 10 працэнтаў устанаўліваецца усім маладым спецыялістам, якія атрымалі вышэйшую і сярэднюю спецыяльную адукацыю за кошт сродкаў рэспубліканскага і (або) мясцовых бюджэтаў або на ўмовах аплаты, накіраваным на працу па размеркаванні ў бюджэтныя арганізацыі (далей - маладыя спецыялісты).

Згодна з заканадаўствам выпускнікі ўстаноў адукацыі, якія атрымалі сярэднюю спецыяльную або вышэйшую адукацыю ў дзённай форме атрымання адукацыi за кошт сродкаў рэспублiканскага i (або) мясцовых бюджэтаў, накiраваныя на работу па размеркаванні, лічацца маладымі спецыялістамі і абавязаны адпрацаваць па размеркаванні два гады. Названы тэрмін работы пачынаецца са дня заключэння працоўнага дагавора (кантракта) паміж маладым спецыялістам і наймальнікам.

На выпускнікоў, якія атрымалі сярэднюю спецыяльную або вышэйшую адукацыю ў дзённай форме атрымання адукацыі на ўмовах аплаты, па іх жаданні накіраваных на працу, распаўсюджваюцца гарантыі, прадугледжаныя для маладых спецыялістаў. Такім чынам, на іх распаўсюджваецца павышэнне тарыфных акладаў (ставак) на 10 працэнтаў пры ўмове, што яны накіраваны на працу па размеркаванні ў бюджэтныя арганізацыі.

Дадзенае падвышэнне ўстанаўліваецца маладым спецыялістам урачам, медыцынскім сёстрам, фельчарам, псіхолагам, спецыялістам па сацыяльнай рабоце, педагагічным работнікам, трэнерам-выкладчыкам па спорце, інструктарам-метадыстам, спартсменам-інструктарам, загадчыкам сельскімі клубамі, бібліятэкарам, артыстам, інжынерам, тэхнікам, эканамістам, бухгалтарам, юрыстам, лабарантам і іншым спецыялістам, якія працуюць у бюджэтных арганізацыях.

Акрамя таго, дадзенае павышэнне распаўсюджваецца на маладых спецыялістаў, накіраваных на працу па размеркаванні ў дзяржаўныя органы (за выключэннем прызначаных на пасады дзяржаўных служачых), групы цэнтралізаванага гаспадарчага абслугоўвання арганізацый адукацыі і арганізацый культуры, цэнтралізаваныя бухгалтэрыі і інш.

У выпадку працы маладога спецыяліста ў бюджэтнай арганізацыі, у якую ён быў накіраваны па размеркаванні, па адной і той жа пасадзе па асноўным месцы працы i на ўмовах ўнутранага сумяшчальніцтва, павышэнне тарыфных акладаў (ставак), прадугледжанае падпунктам 1.2. пункта 1 Пастановы, устанаўліваецца яму як па асноўнай працы, так і па працы па сумяшчальніцтве. Напрыклад, малады спецыяліст па размеркаванні працуе трэнерам-выкладчыкам па спорце, на ўмовах ўнутранага сумяшчальніцтва - таксама трэнерам-выкладчыкам па спорце. Павышэнне па падпункце 1.2. пункта 1 Пастановы гэтаму маладому спецыялісту належыць і па асноўным месцы працы, і па працы па сумяшчальніцтве.

Калі малады спецыяліст на ўмовах унутранага сумяшчальніцтва працуе па іншай пасадзе, дадзенае павышэнне яму не ўстанаўліваецца. Напрыклад, малады спецыяліст па размеркаванні працуе настаўнікам, на ўмовах унутранага сумяшчальніцтва - выхавальнікам групы падоўжанага дня. Павышэнне па падпункце 1.2 пункта 1 Пастановы гэтаму маладому спецыялісту належыць толькі па асноўным месцы працы - настаўнікам.

Маладым спецыялістам, якія маюць права акрамя павышэння тарыфных акладаў (ставак) у адпаведнасці з падпунктам 1.2 пункта 1 на яго павышэнне па адной з падстаў, прадугледжаных у падпунктах 1.3-1.6 пункта 1, павышэнне тарыфных акладаў (ставак) робіцца па кожным з падстаў.

Павышэнне тарыфных акладаў (ставак) маладым спецыялістам на 10 працэнтаў, прадугледжанае Пастановай, не пазбаўляе іх права на выплаты, устаноўленыя, напрыклад:

Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 14 чэрвеня 2007 г. № 273 «Аб павышэнні заработнай платы асобным катэгорыям маладых спецыялістаў» (павышэнне тарыфных ставак (акладаў) на 50 працэнтаў маладым спецыялістам з вышэйшай адукацыяй, уключаным у банкі даных адоранай і таленавітай моладзі, даплаты ў памеры адной тарыфнай стаўкі першага разраду маладым спецыялістам з вышэйшай медыцынскай (фармацэўтычнай) адукацыяй, якія працуюць у дзяржаўных арганізацыях аховы здароўя, што фінансуюцца з бюджэту);

пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26 студзеня 2009 г. № 86 «Аб некаторых пытаннях аплаты працы работнікаў устаноў адукацыі» (даплаты ў памеры адной тарыфнай стаўкі першага разраду маладым спецыялістам з вышэйшай і сярэдняй спецыяльнай адукацыяй з ліку педагагічных работнікаў);

асобнымі нарматыўнымі прававымі актамі - павышэнне тарыфных ставак (акладаў) на 10 працэнтаў асобным катэгорыям маладых спецыялістаў з ліку выпускнікоў вядучых вышэйшых навучальных устаноў і іншыя.

2. Па падпункце 1.3 пункта 1 Пастановы.

Дадзеным падпунктам з 1 верасня 2010 г. устаноўлена павышэнне тарыфных акладаў (ставак) педагагічным работнікам бюджэтных арганізацый (за выключэннем прафесарска-выкладчыцкага саставу вышэйшых навучальных устаноў і ўстаноў адукацыі (падраздзяленняў устаноў адукацыі), якія забяспечваюць павышэнне кваліфікацыі і перападрыхтоўку кадраў), на 25 працэнтаў.

Названае павышэнне ўстанаўліваецца ўсім спецыялістам з ліку педагагічных работнікаў усіх бюджэтных арганізацый. Так, напрыклад, яно задаецца не толькі выхавальнікам устаноў адукацыі, але і выхавальнікам дзіцячых бальніц, дзіцячых хоспісаў, дзіцячых санаторыяў, выхавальнікам дамоў-інтэрнатаў для дзяцей з асаблівасцямі фізічнага развіцця сістэмы Мінпрацы і сацабароны і інш.

Пры вызначэнні пасад педагагічных работнікаў, на якіх распаўсюджваецца дзеянне дадзенага падпункта Пастановы, рэкамендуем кіравацца падпунктамі 3.1.1 і 3.1.3 пункта 3 «Адукацыя» Пераліку спецыялістаў бюджэтных арганiзацый аховы здароўя, сацыяльнай абароны, адукацыі, навукі, фізічнай культуры і спорту, культуры і мастацтва, радыё і тэлебачання, архіваў і архіўных устаноў, рэдакцый газет і часопісаў, прыкладаемага да Палажэння аб парадку вылічэння стажу работы па спецыяльнасці (у галіне) і павышэння тарыфных ставак (акладаў) работнікаў бюджэтных арганізацый і іншых арганізацый, якія атрымліваюць субсідыі, работнікі якіх прыраўнаваны па аплаце працы да работнікаў бюджэтных арганізацый, за стаж працы па спецыяльнасці (у галіне), зацверджаным пастановай Міністэрства працы ад 12 студзеня 2000 г. № 4 (далей - Пункт 3). У падпункце 3.1.1. пайменаваны пасады спецыялістаў з ліку педагагічных работнікаў, у падпункце 3.1.3. змяшчаюцца пасады кіраўнікоў з ліку педагагічных работнікаў.

Прымяненне павышэння тарыфных акладаў (ставак) педагагічным работнікам на 25 працэнтаў згодна з дадзеным падпунктам Пастановы не пазбаўляе іх права на іншыя павышэнні, устаноўленыя педагагічным работнікам у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь. Напрыклад, на павышэнне тарыфных акладаў (ставак) майстрам вытворчага навучання і выкладчыкам прадметаў (дысцыплін) прафесійнага кампанента устаноў, якія забяспечваюць атрыманне прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі, на 10 працэнтаў згодна з пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 4 снежня 2008 г. № 1854 «Аб удасканаленні аплаты працы асобных катэгорый педагагічных работнікаў устаноў, якія забяспечваюць атрыманне прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі, што фінансуюцца з бюджэту»; павышэнне тарыфных акладаў (ставак) педагагічным работнікам (за выключэннем майстроў вытворчага навучання i выкладчыкаў прадметаў (дысцыплін) прафесійнага кампанента) асобных устаноў адукацыі, на 5 працэнтаў згодна з пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26 студзеня 2009 года № 86.

Павышэнне тарыфных акладаў на 25 працэнтаў згодна з дадзеным падпунктам Пастановы не распаўсюджваецца на кіраўнікоў і спецыялістаў з ліку прафесарска-выкладчыцкага саставу вышэйшых навучальных устаноў і ўстаноў адукацыі (падраздзяленняў устаноў адукацыі), якія забяспечваюць павышэнне кваліфікацыі і перападрыхтоўку кадраў.

Пры вызначэнні пасад прафесарска-выкладчыцкага саставу, на якіх не распаўсюджваецца дзеянне дадзенага падпункта Пастановы, рэкамендуем кіравацца падпунктамі 3.1.2. і 3.1.4. Пункта 3, у якіх змяшчаюцца адпаведна пасады спецыялістаў з ліку прафесарска-выкладчыцкага саставу і кіраўнікоў з ліку прафесарска-выкладчыцкага саставу.

Пункт 3 (падпункты 3.1.1 - 3.1.4) быў распрацаваны для мэт вылічэння стажу работы па спецыяльнасці. Ужыванне яго для прыняцця рашэння аб аднясенні пасад кіраўнікоў і спецыялістаў да педагагічных работнікаў і прафесарска-выкладчыцкага саставу носіць рэкамендацыйны характар.

Паняцці «педагагічныя работнікі», «прафесарска-выкладчыцкі састаў» змяшчаюцца ў Законах Рэспублікі Беларусь «Аб адукацыі» (артыкул 52), «Аб агульнай сярэдняй адукацыі» (артыкул 46), «Аб прафесійна-тэхнічнай адукацыі» (артыкул 31), «Аб вышэйшай адукацыі» (артыкул 31) і інш.

Па пытаннях аднясення асобных кіраўнікоў і спецыялістаў да педагагічных работнікаў, прафесарска-выкладчыцкага саставу, да катэгорыі маладых спецыялістаў Міністэрствам адукацыі дадзена тлумачэнне лістом ад 15 лiстапада 2010 г. № 11-02-17/580дп, якое накіравана упраўленням адукацыі аблвыканкамаў, камітэту па адукацыі Мінгарвыканкама.

3. Па падпункце 1.4 пункта 1 Пастановы.

У адпаведнасці з дадзеным падпунктам устанаўліваецца павышэнне на 25 працэнтаў тарыфных акладаў урачам, якія працуюць у бюджэтных арганізацыях (бальніцах, паліклініках, дыспансерах, установах адукацыі, сацыяльнага абслугоўвання, фізічнай культуры і спорту, тэатральна-відовішчных арганізацыях і інш.).

Норма дадзенага падпункта распаўсюджваецца на ўрачоў усіх спецыяльнасцяў, у тым ліку кіраўнікоў структурных падраздзяленняў, адасобленых структурных падраздзяленняў і кіраўнікоў (намеснікаў кіраўнікоў) бюджэтных арганізацый.
Тлумачэнні па ўжыванні падпункта 1.4 пункта 1 Пастановы змяшчаюцца ў лісце Міністэрства аховы здароўя ад 17 верасня 2010 г. № 03-2-07/2958, які накіраваны ў упраўлення аховы здароўя аблвыканкамаў, камітэт па ахове здароўя Мінгарвыканкама.

4. Па падпункце 1.6 пункта 1 Пастановы.

4.1. Дадзеным падпунктам устаноўлена, што тарыфныя аклады работнікаў культурна-асветных устаноў, працоўныя функцыі якіх адпавядаюць асноўнаму віду дзейнасці дадзеных устаноў, павышаюцца на 15 працэнтаў. Адпаведны пералік пасад работнікаў культурна-асветных устаноў зацверджаны пастановай Міністэрства культуры ад 29 верасня 2010 г. № 36 (далей - Пералiк).

У адпаведнасці з дадзеным Пералікам павышаюцца тарыфныя аклады работнікаў устаноў, якія маюць статус культурна-асветнай установы ў адпаведнасцi з Законам Рэспублiкi Беларусь ад 4 чэрвеня 1991 г. № 832-XII «Аб культуры ў Рэспубліцы Беларусь».

Даведачна: У адпаведнасці з падпунктам 3-2 пункта 3 артыкула 21 главы 4 названага Закона да культурна-асветніцкіх устаноў адносяцца арганiзацыi культуры, якія ажыццяўляюць культурную дзейнасць праз забеспячэнне доступу фізічных асоб да культурных каштоўнасцей, якія знаходзяцца ў фондах названых арганізацый, або праз стварэнне ўмоў для занятак народнай і мастацкай творчасцю, самаадукацыяй, а таксама для духоўнага і фізічнага развіцця.

Да культурна-асветніцкіх устаноў адносяцца музеі, бібліятэкі, клубныя ўстановы і іншыя тыпы ўстаноў культуры, якія ажыццяўляюць названую культурную дзейнасць.

Улічваючы, што Пералік зацверджаны пастановай Міністэрства культуры, пры ўзнікненні няяснасцяў, звязаных з уключэннем у яго асобных пасад альбо з вызначэннем статусу культурна-асветнай установы, рэкамендуем звяртацца ў дадзенае міністэрства.

4.2. На падставе падпункта 1.6 пункта 1 таксама павышаюцца тарыфныя аклады работнікам структурных падраздзяленняў бюджэтных арганізацый, работа ў якіх адпавядае характару работы культурна-асветнай установы:

4.2.1. спецыялістам (галоўным спецыялістам), названых структурных падраздзяленняў, якія не адносяцца да катэгорыі педагагічных работнікаў, найменні базавых пасад якіх утрымліваюцца ў табліцы 1 дадатку 8 да пастановы № 6 (далей - табліца 1).

Даведачна: Кваліфікацыйныя характарыстыкі пасад названых работнікаў, як правіла, уключаны ў раздзел «Кваліфікацыйныя характарыстыкі пасад служачых культурна-асветных устаноў» 30 выпуску Адзінага кваліфікацыйнага даведніка пасад служачых «Пасады служачых, занятых у культуры і мастацтве», зацверджанага пастановай Міністэрства працы і сацыяльнай абароны ад 29 снежня 2001 года № 25.

Напрыклад, павышэнне тарыфнага акладу ўстанаўліваецца па пасадам:

бібліятэкара агульнаадукацыйнай школы, вайсковай часткі;

галоўнага бібліятэкара, вядучага бібліятэкара бібліятэкі ВНУ, НДІ (назва базавай пасады ўключана ў табліцу 1);

кіраўніка гуртка (акампаніятара, канцэртмайстра, культарганізатара і інш.), які не адносіцца да катэгорыі педагагічных работнікаў (па аналагічных пасадах, аднесеных да катэгорыі педагагічных работнікаў, павышэнне тарыфных акладаў устанаўліваецца на падставе падпункта 1.3 пункта 1 Пастановы);

хормайстра хору студэнтаў; рэжысёра непрафесійнага тэатральнага калектыву, які мае найменне «народны» і г.д .;

4.2.2. кіраўнікам (намеснікам кіраўнікоў) названых структурных падраздзяленняў, назвы пасад якіх адназначна паказваюць на характар дзейнасці структурнага падраздзялення (загадчык бібліятэкай, загадчык клуба, мастацкі кіраўнік клуба, загадчык музея і г.д.) па-за залежнасці ад наяўнасці ў падпарадкаванні работнікаў.

Па іншым пасадам кіраўнікоў (намеснікаў кіраўнікоў) структурных падраздзяленняў бюджэтных арганізацый пры вырашэнні пытання аб устанаўленні ім павышэння тарыфнага акладу Міністэрства працы і сацыяльнай абароны рэкамендуе выкарыстоўваць наступны крытэрый: азначанае павышэнне ўстанаўліваецца, калі не менш за 50 працэнтаў штатнай колькасці спецыялістаў, якія знаходзяцца ў падпарадкаванні дадзенага кіраўніка (намесніка кіраўніка), мае права на вызначэнне павышэння тарыфнага акладу на падставе падпункта 1.6 пункта 1.