Галоўная - Адміністрацыйныя працэдуры - Парадак абскарджання адміністрацыйных рашэнняў, падача адміністрацыйных скаргаў у Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь
Паважаны наведвальнік!

Парадак абскарджвання адміністрацыйнага рашэння ўстаноўлены артыкулам 30 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб асновах адміністрацыйных працэдур».

Зацікаўленая асоба валодае правам на абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.

Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, вышэйстаячыя ў адносінах да ўпаўнаважанага органу, які прыняў адміністрацыйнае рашэнне, або ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь адносіцца разгляд такіх скаргаў (далей - орган, які разглядае скаргу).

Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калi iншы парадак абскарджвання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі.

У выпадку адсутнасці органа, які разглядае скаргу, адміністрацыйнае рашэнне ўпаўнаважанага органа можа быць абскарджана непасрэдна ў суд.

Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасцi з грамадзянскiм працэсуальным або гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам.

У Міністэрстве працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь адміністрацыйныя скаргі прымаюцца:

ад грамадзян - у аддзеле па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб упраўлення па рабоце са зваротамі грамадзян, юрыдычных асоб і ўнутранага кантролю (каб. №302);

ад юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў - ва ўпраўленні аховы і дзяржаўнай экспертызы ўмоў працы па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю кіравання (каб. 603, каб. 606).

ад юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў – ва ўпраўленні дзяржаўнай сацыяльнай падтрымкі насельніцтва па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю кіравання (каб. 305 г)

Адміністрацыйныя скаргі могуць быць накіраваны на паштовы адрас Міністэрства: 220004, г. Мінск, пр. Пераможцаў, 23/2

Тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі

Адміністрацыйная скарга можа быць пададзена ў орган, які разглядае скаргу, на працягу аднаго года са дня прыняцця адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца.

Орган, які разглядае скаргу, мае права аднавіць тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі ў выпадку пропуску такога тэрміну па ўважлівай прычыне (цяжкая хвароба, працяглая камандзіроўка і інш.).

Форма і змест адміністрацыйнай скаргі

Адміністрацыйная скарга падаецца ў пісьмовай (электроннай) форме і ў ёй павінны быць пазначаны:

найменне органа, які разглядае скаргу;

звесткi аб зацікаўленай асобе (прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства (месца знаходжання) - для грамадзян; найменне і месца знаходжання - для юрыдычных асоб);

найменне ўпаўнаважанага органа, які прыняў адміністрацыйнае рашэнне, якое абскарджваецца;

змест адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца;

падставы, па якіх зацікаўленая асоба лічыць адміністрацыйнае рашэнне, якое абскарджваецца, неправамерным;

патрабаванні зацікаўленай асобы;

дакументы, якія прадстаўляюцца разам з адміністрацыйнай скаргай і (або) звесткі (пры іх наяўнасці);

подпіс грамадзяніна, або подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць скаргу, завераная пячаткай юрыдычнай асобы, або подпіс прадстаўніка зацікаўленай асобы (электронны лічбавы подпіс такіх асоб).